Analiza nastrojów w sieci wokół bojkotu Lidl
- Zakres poboru danych: od 00:00 28.01.25 do 07:00 29.01.25
- Zakres kwerendy danych: FB/X/Portale/TikTok/Instagram
- Zainteresowanie: wysokie
- Zasięg: 45 MLN
💭Struktura opinii na temat bojkotu Lidl
W analizowanym zbiorze wypowiedzi 🟢55% komentarzy popiera bojkot Lidl, 🔴40% krytykuje bojkot, a 🔵5% pozostaje neutralne.
Poparcie dla bojkotu opiera się głównie na argumentach politycznych (45%), emocjonalnym sprzeciwie wobec decyzji Lidla (25%) oraz wezwaniu do wspierania alternatywnych sieci handlowych (30%).
Wśród przeciwników bojkotu dominują argumenty dotyczące wolnego rynku (40%), negatywnej oceny TV Republika (30%) oraz podważania realnego wpływu bojkotu na wyniki Lidla (15%).
Struktura opinii:
Poparcie dla bojkotu:
Przeciwnicy bojkotu:
Nasycenie emocjonalne w komentarzach - analiza emocji:
Analiza emocji wykazała, że 70% komentarzy ma silne nacechowanie emocjonalne.
Wśród nich 50% stanowią wypowiedzi wyrażające złość, oburzenie i poczucie niesprawiedliwości, natomiast 20% to komentarze o pozytywnym wydźwięku, wyrażające satysfakcję z decyzji Lidla oraz poparcie dla działań WOŚP.
Umiarkowanie emocjonalne komentarze stanowią 20%, a 10% to wypowiedzi o neutralnym charakterze, analizujące sytuację z perspektywy biznesowej lub społecznej.
Wykres tematyczny analizy emocji:
Prawdopodobieństwo realnego wpływu bojkotu (baza komentarzy)
Na podstawie deklaracji użytkowników, prawdopodobieństwo skutecznego bojkotu Lidla tj. wpływu na politykę reklamową firmy wynosi ok. 18%.
Deklaracje o rzeczywistej zmianie nawyków zakupowych pojawiają się jedynie w 7% komentarzy, co wskazuje na niewielkie przełożenie dyskusji na faktyczne decyzje konsumenckie.
Wśród zwolenników bojkotu 60% traktuje go, jako symboliczny gest, a 25% zaznacza, że może wrócić do zakupów w Lidlu w przyszłości.