Głośno, prosto, agresywnie. Algorytmy wybiorą nam prezydenta?
„W 2023 r. przekazy Platformy Obywatelskiej i Trzeciej Drogi miały charakter prawicowy, zakrawający o populizm. Dzisiaj przewaga prawicy nad lewicą w mediach społecznościowych wynosi 70% do 30%. Algorytm nie rozróżnia, co jest dobre a co złe. Social media są skonstruowane tak, że wraz ze wzrostem liczby fanów na danym profilu spada ich zaangażowanie. W efekcie większość postów – ponad 90% – pozostaje niewidoczna. Widzimy przy tym dramat polityków, np. Szymona Hołowni. Próbując wygaszać emocje, często przedstawiają argumenty, których algorytm najzwyczajniej nie rozumie, więc obcina zasięgi. To powoduje, że polityk traci kontrolę nad przekazem”.
Michał Fedorowicz w rozmowie z Dominikiem Janickim analizuje wpływ rewolucji informacyjnej na polską politykę.
Rozmowa dostępna w: klubjagiellonski.pl